Striženov Oleg

Čuchraj odhadl možnosti Striženova v Jedenačtyřicátém. Po uvedení toho filmu v Cannes se o něm psalo až ve Francii jako o ruském Gérardu Philipovi. Něco na tom je. Výrazný zjev "milovníka", obor romantického hrdiny do nějž byl tak často obsazován, umožnil podobná přirovnání.
Stal se známým doslova přes noc, když ho z Ruského činoherního divadla v Tallinu pozval režisér Fajncimmer na hlavní roli ve Střečkovi, která mu rázem zajistila trvalý zájem filmařů.
Jeho zjev, pravda, vedl k tomu, že byl nucen hrát i řadu rolí čitých na jeho tvář, ne na jeho herecké možnost. Ale dostal i dost rolí, kde mohl prokázat svoje možnost. Hereckým skvostem byl jeho poručík v Jedenačtyřicátém, vynikající byl jeho German v Pikové dámě, osobitý a působivý byl jeho výkon v Bílých nocích. Hrál u nás: v Weissově filmu "Zbabělec".